0
Kundservice
Shoppingbag 0

NU ännu bättre! Påfyllt + upp till 70%     GET IT NOW

Inspiration

Fortsatt färgstarka

Our Friends

WESC är märket som sedan dag ett utmanat segregeringen mellan klassiskt mode och street. Vi kontaktade Marcus Hyltbring, Managing Director på WeSC, för att snacka lite närmre om deras nya vårkollektion.

Text: Niklas Simonsson

Vad har inspirerat er för våren 2018?

– 90-talsfilmer med road trip-tema,både när det gäller färger och mönster. Från hawaii-skjortan i ”Fear and Loating in Las Vegas” till prints hämtade från amerikanska motellskyltar längs motorvägen. Vi har inspirerats av det klassiska gangsterparets resa från Los Angeles med dess palmer och hav till Las Vegas med neon och barer i öknen.

Ni har alltid jobbat mycket med färg i era kollektioner, det fortsätter ni med även för våren 2018?

– Självklart, det har ända sedan starten av WeSC varit vårt signum. Starka färger och prints hjälpte till att sätta oss på kartan, det håller vi fast vid även i denna kollektion. Vi jobbar både med pasteller och popfärger. Säsongens färger är utan tvekan ljuslila och rosa. WeSC har alltid hämtat inspiration från gatan och kommer fortsatt göra så. Vår butik i New York ligger på Lafayette Street. Den gatan är tveklöst ett av de bästa tillhållen för att hämta inspiration, eftersom kunder från hela världen samlas där.

Tre nyckelplagg för våren?

– Vår klassiska hawaiiskjorta Nevin med pineapple-print. Min personliga favorit, byxan Ace med resår i midjan och rakt ben – vilket ger en avslappnad känsla med ett dressat uttryck. Samt vår nya windbreaker som kommer i tre färger; vitt, lila och svart. Dessutom tycker jag man bör hålla utkik efter våra nya badshorts som kommer i en uppsjö av färger och mönster.

PRODUKTER

Sharing is caring

  Dela     Tweeta