0
Kundservice
Shoppingbag 0
Inspiration

Ett varumärke en livsstil

Our Friends

Somewear är inte bara ett varumärke. Det är en livsstil där kläder, musik och människor blir ett. Stayhard Magazine har träffat en av Somewears grundare, Love Henrikson, för att prata dåtid, nutid och framtid.

Somewear

Sedan varumärket grundandes för sju år sedan har Somewear öppnat egna konceptbutiker, köpt in sig i restauranger och nattklubbar, släppt musik, startat skivbolag och rest jorden runt. Det är tydligt att Somewear inte bara fokuserar på kläder, utan mer därtill.

– Vi vill göra så mycket som möjligt på en och samma gång. Det bästa vore väl att försöka ta ett steg tillbaka och få kontroll på allt vi har skapat, säger Love Henrikson och skrattar. Men när han fortsätter med att beskriva alla sina planer kan man inte låta bli att undra om Love och resten av gänget verkligen kommer ha tid att samla tankarna.

– Vi är i färd med att lanseras i Holland, och till det behövs en tydlig strategi. Vi vill dessutom fortsätta med att köra pop up-stores på rastplatser längs E4:an med dj-underhållning och juiceservering för att överraska billisterna. Antingen är de galna, eller också företagsamma. Kanske både och. Men det är just detta som gör killarna bakom Somewear unika. Deras förmåga att se utanför klädbranschen och öppna nya dörrar. Att inspirera till en hel livsstil, och inte enbart till en snygg garderob.
Sedan är det ju det här med att hela sortiment är unisex, ett vågat koncept som väcker intresse. Love förklarar att det hela egentligen är ganska enkelt. De vill att alla ska känna sig bekväma i deras kläder.

– När vi var färska på marknaden upptäckte vi att det var tighta t-shirtar som gällde. Vi ville ha lite med luft innanför våra tischor och plockade fram en passform vi kallade för Oversize supernice som var lite större och hade färgglada print. Det visade sig att tjejerna gillade de lika mycket som killarna. Så vi laborerade fram en passform som fungerade som unisex, och har bevarat det konceptet sedan dess. Nu har en ny modesäsong tagit vid, och av Loves entusiasm att döma är de riktigt nöjda med vår- och sommarkollektionen.

– Den nya kollektionen är något vi är lite extra stolta över. Vi har lyckats koka ner allt vad Somewear är och har varit under åren och kryddat till det lite extra för att göra det så spännande som möjligt för våra kunder. Detta har resulterat i en tydlig kollektion, ett antal nya återförsäljare och ett internationellt buzz kring vårt varumärke.

Se allt från Somewear här

Sharing is caring

  Dela     Tweeta