0
Kundservice
Shoppingbag 0
Inspiration

Skaparen bakom Frank Dandy

Our Friends

Året var 2003 och det fanns inget alternativ till enfärgade herrunderkläder på marknaden. Så föddes idén bakom varumärket Frank Dandy, vars mål blev att utmana den traditionella synen på kalsonger. Stayhard har pratat med underklädeskrängaren Jonne Dahlin, som berättar om de gångna tio åren och planerna inför framtiden.

Frank Dandy

Hur har Frank Dandy utvecklats under de tio år som passerat?

Vi har gått ifrån att vara först med mönstrade underkläder på den svenska marknaden, en nykomling, en liten uppstickare, till att nu vara en av Sveriges mest etablerade underklädesleverantörer. Just nu är det bara Björn Borg som slår oss på fingrarna i vårt segment, men vi flåsar dem tungt i nacken. Med tiden så hoppas vi självklart på att kunna få fler att joina vår Frank Dandy Familj.


Om du skulle lyfta fram några stolta ögonblick från varumärkets födelse till där ni är i dag, vilka skulle det vara?

Det borde väl framför allt vara det mönstrade uttrycket som vi ändå var först med, samt alla unika PR-event som Frank Dandy genomfört genom åren. Vill självklart även lyfta fram vår bästsäljare på badet, Saint Paul. Och våra otroligt sköna Bamboo strumpor som vi släppte förra året.

 

Hur ser framtiden ut för Frank Dandy?

Den ser ljus ut. Vi kommer att jobba med att stärka varumärket i Sverige och framför allt i Skandinavien. Vi kommer även vidareutveckla vårt bambuklädeskoncept samt utöka vårt badkoncept med ytterligare en modell av världsklass. (Ni som läser kommer knappast at behöva gömma er i vassen under beach 2014). Utöver det kommer vi att fortsätta göra intressanta och relevanta co-laborations med externa grafiska designers som sätter en extra krydda på varumärket, så sitter du där hemma i stugan och har tekniken så tveka inte för att skicka oss dina prints.

Se allt från Frank Dandy här

Sharing is caring

  Dela     Tweeta