0

-25% W.BAXTER  %%timer%%     HANDLA HÄR

Inspiration

Antony Morato - Ingen spaghetti western

Our Friends

Varumärket Antony Morato grundades av de italienska bröderna Lello, Giovanni och Tania Caldarelli. Med en idé om ett trenddrivet, prisvärt modemärke dröjde det inte länge innan företaget hade positionerat sig som en framgångsrik aktör på den globala marknaden.

Antony Morato

Med stöd av en ungdomlig attityd och tydligt definierad look har Antony Morato skapat en egen distinkt design. Kollektionerna lanserades ursprungligen i Italien, men har utvecklats till att bli en internationell konkurrent. År 2011, efter bara fem års verksamhet, nådde bolaget en årlig produktion på fyra miljoner units fördelade på nästan tretusen försäljningsställen i hela världen, vilket gör varumärket till en av de snabbast växande aktörerna inom herrkläder under de senaste två decennierna. Nu planerar man att ta den skandinaviska marknaden med storm, på samma sätt som man gjort i Europa, Asien och Sydamerika.

Antony Morato har nyligen lanserat en höst- och vinterkollektion där delar har inspererats av 60-talsprints och grafik. Färgerna utgörs av en eklektisk mix av brunt, senap och ockranyanser. Kollektionen påminner oss om de stilar som har definierats i modevärlden under olika perioder i historien och är uppdelad i berättelser om karaktärer så som the Bohemian, Movie star, Traveller och Reporter.

Sharing is caring

  Dela     Tweeta