0

FINAL SALE - up to 70% %%timer%%     SHOP HERE

Mustaschkampen startades 2007 av Cancerfonden. Syftet med kampanjen var att samla in pengar till förmån för forskning relaterad till prostatacancer. Framtill 2011 var Cancerfonden ledande aktör för kampanjen, men numera drivs den av Prostatacancerförbundet. Kampanjens höjdpunkt är under november månad och sker i samband med olika aktiviteter i form av tävlingar, insamlingar och konferenser.

Signum för kampanjen har alltid varit en mustasch och även om syftet med kampanjen är att uppmärksamma och samla in pengar, så vill Mustaschkampen att det ska vara en tid för glädje där män odlar sina egna mustascher för att visa sin delaktighet i kampen.

De många kanske inte vet är att prostatacancer är Sveriges vanligaste cancersjukdom, den drabbar cirka 10 000 män per år och är vanligast hos män över 50. Under 2016 fördubblades insamlingen av Mustaschkampen och planerna för i år är att överträffa föregående år och fortsätta kampen. Olika aktiviteter kommer förekomma i stora delar av Sverige och nytt för i år är att man kommer släppa en blå kokbok, där 12st kända män delar med sig av sina bästa paradrätter för att bidra till insamlingen.

Vill du veta mer om Mustaschkampen? Läs här!

Sharing is caring

  Dela     Tweeta