0

  • Fri frakt och fria returer

  • 1-3 dagars leverans

  • 14 dagars ångerrätt

WINTER JACKETS up to -25%     SHOP NOW!

Vanliga frågor & svar

Varför går min rabatt inte igenom?

Kontrollera att varorna stämmer med villkoren (och att du har skrivit in rabattkoden rätt) och skriv annars ett meddelande i fältet i kassan. Du kan läsa mer om våra rabattvillkor under Erbjudandevillkor.

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Betalkort, direktbetalning, faktura, konto/delbetalning och postförskott. Läs mer här

Vad kostar frakten?

Hos oss beställer du alltid fraktfritt oavsett storleken på din order. Självklart får du även ångra eller byta dina varor utan kostnad. Använder du den retursedeln som kommer i paketet så skickas det fraktfritt, har du inte den kvar så kontakta kundservice så skickar vi en ny.

När kommer min beställning?

Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar men kan variera beroende på var i landet du bor.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse?

Orderbekräftelsen ska komma inom någon timma efter att köpet är slutfört. Kontrollera att orderbekräftelsen inte har hamnat i skräpposten och kontakta annars oss så hjälper vi dig.

Var är mitt paket?

I leveransmailet skickades det ett kollinummer. Det kan du använda för att spåra paketet på Postnords hemsida och även se när leveransen är beräknad att komma till utlämningsstället.

Var kan jag hämta mitt paket?

Paketet levereras alltid till närmaste Postnords serviceställe. Fyll i rätt postnummer då det är postnumret som styr vart ditt paket hamnar. Under leveransens gång kan du spåra paketet på postnord.se med ditt kollinummer, som du hittar i leveransmailet. Så snart paketet har anlänt till ditt serviceställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med giltig legitimation behöver vid uthämtning. Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order. Viktigt att ditt namn överensstämmer med din legitimation för att kunna hämta ut ditt paket.

Vad gör jag om mitt paket är skadat?

Är paketet och/eller innehållet skadat när du hämtar ut det ska du anmäl det till Postnord direkt på servicestället. Ta gärna en bild på skadan på plats och anmäl direkt till Kundservice.

Vad händer om jag inte kan eller vill hämta ut mitt paket?

För alla paket som inte hämtas ut inom 14 dagar debiterar Stayhard kunden en avgift på 150 kr. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering sammanlagt. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift (det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr) samt dröjsmålsränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt serviceställe och skicka tillbaka det till oss med kundreturen alternativt att du kontaktar oss och talar om att du inte har möjlighet att hämta ut paketet.

Kan jag ångra mitt köp?

Absolut, du har alltid 14 dagars ångerrätt från den dagen du mottagit varan. Läs mer under Byte & Ångerrätt.

Har ni mottagit min retur?

Så fort vi har mottagit och hanterat din retur skickar vi ett mail med ytterligare information om byte/återbetalning till dig. När du lämnar in din retur till ditt ombud kommer du att få ett kvitto med ett kollinummer. Du kan med hjälp av kollinumret spåra returen på Postnords hemsida, så tänk på att alltid motta och spara kvitteringen.

Hur vet man vilka kampanjer som är aktuella?

Pågående kampanjer kan man se på första sidan när man kommer in och under Deals i huvudmenyn. Vi skickar även ut nyhetsbrev varje vecka med rabatter, kampanjer och information om reor, så registrera dig på vårt nyhetsbrev här.