0

Fri frakt & fri retur Snabba leveranser 1-3 dagar

Vanliga frågor & svar

Varför går min rabatt inte igenom?

Våra rabattvillkor kan du läsa om under Erbjudandevillkor.

När kommer min beställning?

Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar men kan variera beroende på var i landet du bor.

Hur betalar jag?

  • Betalkort: Du kan betala med Visa och Mastercard. Varorna skickas direkt efter betalning och ingen extra avgift tas ut. För att läsa mer om kortbetalning klicka här.
  • Direktbetalning: Du kan nu betala din vara direkt i kassan via Swedbank med din bankdosa eller bankid och med detta betalsätt tillkommer ingen extra avgift. För att läsa mer om kortbetalning klicka här.
  • Postförskott: Vid postförskott får du en avi på sms eller i brevlådan som du tar med dig när du löser ut ditt paket på posten. Detta betalningssätt medför en kostnad på 48kr. Avgiften betalar du när du hämtar ut ditt paket. För att läsa mer om Postförskott klicka här.
  • Faktura: När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor. En aviavgift om 28 kr per köp tillkommer vid faktura. 
    För att läsa mer om Klarna som hanterar fakturabetalningen klicka här.
  • Konto/Delbetalning: Du kan också välja med att delbetala från 50 kr/mån – dela upp betalningen som det passar dig Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad.

Var kan jag hämta mitt paket?

Paketet levereras alltid till närmaste Postnords serviceställe. Fyll i rätt postnummer då det är postnumret som styr vart ditt paket hamnar. Under leveransens gång kan du spåra paketet på postnord.se med ditt kollinummer, som du hittar i leveransmailet. Så snart paketet har anlänt till ditt serviceställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med giltig legitimation behöver vid uthämtning. Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order. Viktigt att ditt namn överenskommer med din legitimation för att kunna hämta ut ditt paket.

Vad gör jag om mitt paket är skadat?

Är paketet och/eller innehållet skadat när du hämtar ut det ska du anmäl det direkt på servicestället. Ta gärna en bild på skadan på plats och anmäl direkt till Kundservice.

Vad kostar frakten?

Hos oss beställer du alltid fraktfritt oavsett storleken på din order. Självklart får du även ångra eller byta dina varor utan kostnad. Använder du den retursedeln som kommer i paketet så skickas det fraktfritt, har du inte den kvar så kontakta kundservice så skickar vi en ny.

Vad händer om jag inte kan eller vill hämta ut mitt paket?

För alla paket som inte hämtas ut inom 14 dagar debiterar Stayhard kunden en avgift på 300 kr. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering sammanlagt. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift (det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr) samt dröjsmålsränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt serviceställe och skicka tillbaka det till oss med kundreturen alternativt att du kontaktar oss och talar om att du inte har möjlighet att hämta ut paketet.

Kan jag ångra mitt köp?

Absolut, du har alltid 14 dagars ångerrätt från den dagen du mottagit varan. Läs mer under Byte & Ångerrätt.