0

Fri frakt & fri retur Snabba leveranser 1-3 dagar

Om Stayhard

Stayhard är en nätbutik för modeintresserade män, med kunden i centrum. Vårt utbud består av kläder, accessoarer, skor, grooming-produkter och träningskläder från över 200 både kända varumärken såväl som nya spännande varumärken.

Vårt breda sortiment

Stayhard har ett brett utbud, och säljer allt från nya spännande till stora väletablerade varumärken. Vi har valt att handplocka plagg ur kollektionerna för att förse våra kunder med de starkaste och senaste trenderna.

Stayhard Magazine – Sveriges största livsstilsmagasin för män

Vi är stolta utgivare av Stayhard Magazine ett av Sveriges största livsstilsmagasin för män. Magasinet ges ut 2 gånger per år med en upplaga på 50.000 exemplar. Magasinet inspirerar till att våga utveckla sin personliga stil. Dessutom kan du läsa om resor, mat, tekniska prylar och massor av mode. Vi önskar att förgylla våra kunders tillvaro på ett skönt och avslappnat sätt.

Historien om Stayhard

Stayhard startades 2005 av två unga entreprenörer. Klädentusiasterna Daniel Möller och Joakim Naumburg var i New York när de upptäckte flera varumärken som skiljde sig från allt annat de sett förut. I New York föddes idén att starta en nätbutik och sälja dessa för Sverige unika kläder. Väl hemma i Sverige frågade Joakim sina föräldrar om han och Daniel fick röja ut det 15 kvadratmeter stora förrådet för att få plats med ett lager.

Föräldrarna sa ja, och i slutet av 2005 startades bolaget Stayhard och nätbutiken byggdes. Mycket hårt slit av de två entreprenörerna gav utdelning, och efter bara sex månader gick affärerna runt. Joakim och Daniel som jobbade samtidigt som de startade Stayhard, kunde nu säga upp sig från sina arbeten för att satsa fullt på Stayhard.

Sedan starten har Stayhard arbetat hårt för att hålla kunderna i fokus, och kanske är det därför Stayhard har utvecklats ifrån en källarlokal på 15 kvadrat, till att idag ha kunder i 28 länder.

Kunderna är Stayhards viktigaste inspirationskälla, det är genom nöjda kunder vi fortsätter att utvecklas. På sex år har Stayhard vuxit till att bli en av de största modeaktörerna på nätet i Sverige, och efterfrågan på våra produkter bara ökar. Om man är tjej så finns det gott om modevaruhus på nätet att välja mellan, men värre är det för killarna. Vi fyller därför ett hål i modemarknaden, när vi erbjuder en bred mix av varumärken för just modeintresserade män.

Stayhard har gått från de två entreprenörerna till att idag vara ett 30-tal medarbetare som alla jobbar för samma sak; kunderna. För genom att arbeta hårt för att leva upp till kundernas förväntningar, så ökar också kundskaran. Tack vare det får Stayhard förutsättningarna att ta klivet ut i världen och inte minst bli nordens ledande modehus för män.

Hållbarhet

Hållbarhet är en naturlig och värdeskapande del i Stayhards vardagliga verksamhet. Vi strävar för att bidra till en hållbar framtid genom att använda naturresurser mer effektivt och minimera den negativa miljöpåverkan från vår verksamhet.

Tillverkning av kläder innebär användning av naturresurser, där vi fokuserar på att använda dessa så effektivt som möjligt i framställandet av våra produkter.

Vi stödjer djurens rättigheter säljer därför inte produkter av äkta päls. Dessutom arbetar vi med att certifiera spårbarheten avseende dun, läder och angora.

När vi gör avtal med leverantörer måste de kunna uppfylla våra krav när det gäller att avvisa barnarbete, tvångsarbete och diskriminering. Samt att stödja föreningsfrihet, löner och förmåner, miljö, hälsa och säkerhet .

På Stayhard har alla medarbetare samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder eller ålder.

Vi på Stayhard vill bidra till en bättre värld för framtida generationer.

ellosgroup.com