0

Fri frakt & fri retur Snabba leveranser 1-3 dagar

Köpvillkor

Jullevernas

Om bor söder om Sundsvall och ej på Gotland och skickar din beställning före kl. 14:00 den 20 december får du ditt paket till ombud innan julafton.  Om du bor norr om Sundsvall eller på Gotland är sista beställningsdag för levernas före julafton kl. 14:00 den 19 december.  

Som vanligt är det 1-3 dagars leveranstid, Fri Frakt och Fria returer. 

Vi har förlängt bytesrätten till 15 januari 2018

Allmänt

Observera att du måste ha målsmans tillstånd för att handla från Stayhard AB om du är under 18 år. Alla varor förblir Stayhard ABs egendom till dess fulla betalning kommit bolaget tillhanda. Stayhard AB förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Vad kostar frakten?

Inget! Hos oss beställer du alltid fraktfritt oberoende av storleken på din order. Du har även möjligheten att kostnadsfritt byta och returnera din beställning.

När kommer min beställning?

Lägger du din order innan kl.14.00 på vardagar skickas den samma dag. Leveranstiden är på 1-3 arbetsdagar. Leveranstiden kan variera på var i landet du bor.

Var är exakt mitt paket?

Spåra din beställning via PostNord.se för att se var din beställning befinner sig just nu. Ange de kollinummer som du fick i leveransmailet som skickades till dig i samband med att du lade din order .

Hur vet jag när mitt paket har kommit till mitt serviceställe?

Du får ett sms till mobilnumret du angav i din beställning som talar om var ditt paket kan hämtas ut samt ditt kollinummer. Använd kollinumret för att hämta ut ditt paket. Du behöver alltid legitimera dig vid uthämtning av paket. Det är bara personen som lagt beställningen som kan hämta ut paketet. Kollinumret som du fick i ditt leveransbekräftelsemail kan du också använda för att spåra ditt paket på PostNords hemsida.

Borde ditt paket ha anlänt till servicesstället men du har inte mottagit någon sms-avisering?

Ingen fara, anledningen till detta oftast att mobilnumret skrivits in felaktigt i samband med beställningen. Använd dig av kollinumret för att hämta ut din order på servicestället. Kollinumret fick du i ditt leveransbekräftelsemail.

Paketet levereras alltid till närmaste serviceställe.

 

Är ditt paket skadat?

Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på servicestället. Så hjälper personalen dig med hur du ska gå tillväga.

villkor_bild_jul.jpg

Jag har inte hämtat ut mitt paket. Vad händer nu?

För alla paket som inte hämtas ut inom 14 dagar debiterar Stayhard kunden en avgift på 300 kr. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift (det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr) samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt serviceställe och skicka tillbaka det till oss med kundreturen alternativt att du kontaktar oss och talar om att du inte har möjlighet att hämta ut paketet.

Prova dina nya kläder!

Prova dina plagg och tänk på att det är viktigt att du är försiktig med deodorant, smink och parfymer. Vill du returnera plagget till oss måste plagget vara i originalskick, med alla etiketter kvar, fria från dofter och fläckar.

HÄR KAN DU LÄSA MER OM -BYTE & RETUR

HÄR KAN DU LÄSA MER OM ÅTERBETALNING

Ångerrätt

Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du fick varan i din besittning eller från den dag du fick den sista varan i en beställning om flera varor i din besittning. Du kan utnyttja din ångerrätt direkt efter ditt köp och behöver alltså inte invänta att ångerfristen ska börja löpa. Du kan åberopa din ångerrätt genom att lämna eller sända ett meddelande om detta till oss och därefter återsända varan, detta utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från det att du meddelade oss om att du ville utnyttja din ångerrätt.

Du kan använda den kundreturetikett som vi bifogat till följesedeln och du debiteras då ingen avgift, oavsett paketets storlek eller antal artiklar. Du kan även välja andra alternativ för att återsända eller återlämna varan, men då ansvarar du som kund för den faktiska kostnaden för att återsända eller för att återlämna varan.

Det finns ett standardformulär för att utöva ångerrätten på Konsumentverkets hemsida som du kan använda dig av. Du kan även ladda ner standardformuläret här: Ångerblankett

Vi rekommenderar att du använder den bifogade retursedeln eller Konsumentverkets standardformulär när ångerrätten åberopas.

Vi ber dig att om möjligt återsända den vara för vilken du utnyttjar din ångerrätt i sin originalförpackning som postpaket eller brev.

Ångerrätten gäller i stort sett allt på vår sajt stayhard.se. Ångerrätten gäller dock inte för underkläder, badkläder eller vid köp av hudvård/grooming produkter, om plomberingen/ förseglingen har brutits.

Återbetalning görs så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från det att vi mottagit ditt meddelande om att du vill utnyttja din ångerrätt. Du har rätt att hantera den vara som du köpt från oss på sådant sätt att du kan fastställa dess egenskaper och funktion. Om du hanterat varan i större omfattning än vad som anses nödvändigt för att kunna fastställa varans egenskaper och funktion är du skyldig att ersätta oss för denna värdeminskning och vi kan i sådana fall komma att göra ett avdrag motsvarande.

Om du har frågor angående din ångerrätt, kontakta oss på telefonnummer 020-55 45 00 eller mejla till oss på kundservice@stayhard.se.

Personuppgifter

Stayhard är ansvariga för behandling av de personuppgifter som du lämnar till oss såsom namn, adress, personnummer, mobil- och telefonnummer samt e-postadress. Vi kommer att behandla dina personuppgifter för att kunna administrera dina inköp, för marknadsföringsändamål genom bland annat elektroniska kommunikationstjänster samt för att kunna utveckla våra produkter och tjänster. Dina personuppgifter kan även komma att lämnas ut till och behandlas av vårt moderbolag Ellos Group AB och dess dotterbolag ingående i Ellos Group-koncernen samt av våra samarbetspartners för de ovan angivna ändamålen. Dina personuppgifter kan komma att lämnas ut till bolag både inom och utanför Europa.

Med anledning av detta kan dina personuppgifter komma att vidarebefordras till, och lagras på, Googles servrar som finns placerade runtom i världen. Dina personuppgifter kan således komma att hanteras på en server som är placerad i ett annat land än där du bor. Google kan även komma att överföra dina personuppgifter till tredje man för det fall det krävs enligt lag eller när sådan tredje man behandlar informationen på uppdrag av Google. Google sammankopplar inte din IP-adress med några andra personuppgifter som Google kan ha lagrat om dig.

Uppgifter som vi analyserar kan exempelvis vara din IP-adress, senast gjorda inköp, betalsätt och annan information som du har lämnat till oss som kund. Vi kan komma att spara dina personuppgifter upp till tre år efter det att ditt kundförhållande med oss har upphört för marknadsföringsändamål enligt ovan. Vi ser dig som kund under den tid som du avbetalar något av dina köp eller använder dig av några av våra tjänster på vår sajt. Vi ser dig även som kund under den tid som din garantitid löper på produkt(er) som du har köpt av oss.

Genom köp av produkt(er) ur vårt sortiment och/eller ansökan om kredit samtycker du till sådan behandling av dina personuppgifter som anges ovan. Du kan helt eller delvis återkalla ditt lämnade samtycke genom skriftligt meddelande till oss på nedan angivna adress.

Det är frivilligt att lämna personuppgifter. Om du inte vill att dina personuppgifter ska användas för direktmarknadsföring ber vi dig att antingen ringa oss på telefonnummer 020-55 45 00, mejla till oss på kundservice@stayhard.se eller skriva till Stayhard AB, Box 961, 501 10 Borås, och meddela oss detta. Du har som kund rätt att efter skriftlig begäran till oss på ovan angivna adress få information om vilka personuppgifter som vi har registrerat om dig och hur dessa uppgifter används. Du har även rätt att begära att vi rättar eller tar bort felaktiga uppgifter om dig.

Tvister

Vid tvister som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174,  101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr. För information om vilka rättigheter du som har som konsument rekommenderar vi dig att besöka Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

Force majeure

Vi är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt dessa Allmänna villkor, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

Sortimentförändringar

Stayhard AB reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom.

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäjning av varor i sortimentet.

Stayhard reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger heller ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.

Stayhard AB förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.