0

  • Fri frakt och fria returer

  • 1-3 dagars leverans

  • 14 dagars ångerrätt

WINTER JACKETS up to -25%     SHOP NOW!

Frakt & Leverans

Fraktfri leverans

Hos oss beställer du alltid fraktfritt oavsett storleken på din order. Självklart får du även returnera dina varor utan kostnad.

Leveranstid på 1-3 dagar

Alla ordrar som lagts vardagar innan kl 14:00 skickas samma dag. Leveranstiden är ca 1-3 arbetsdagar, men normalt sett så ska din order vara levererad redan nästkommande vardag. 
Skulle din order inte kunna skickas i tid t.ex. på grund av fel kontaktar vi dig och du har då rätt att häva ditt köp.

Avisering via mail och sms

När din order har skickats från oss får du ett leveransmail med kollinummer.  Detta kan du använda för att söka efter ditt paket på PostNord.se och även att hämta ut din beställning med när den väl ankommit till servicestället.
Samma dag som paketet ankommit till servicestället skickas ett SMS från Postnord med information om att ditt paket har ankommit till servicestället.

OBS! Du behöver alltid legitimera dig vid uthämtning av paket.

Var exakt är mitt paket?

Spåra din beställning via PostNord.se för att se var din beställning befinner sig just nu. Ange det kollinummer som du fick i leveransmailet som skickades till dig i samband med att du lade din order.

Hur vet jag när mitt paket har kommit till mitt serviceställe?

Du får ett sms till mobilnumret du angav i din beställning som talar om var ditt paket kan hämtas ut samt ditt kollinummer. Använd kollinumret för att hämta ut ditt paket. Du behöver alltid legitimera dig vid uthämtning av paket. Kollinumret som du fick i ditt leveransbekräftelsemail kan du också använda för att spåra ditt paket på PostNords hemsida. Ombud bestäms av Postnord beroende på vilket postnummer du angav vid beställningen.

Borde ditt paket ha anlänt till servicestället men du har inte mottagit någon sms-avisering?

Ingen fara, anledningen till detta oftast att mobilnumret skrivits in felaktigt i samband med beställningen. Använd dig av kollinumret för att hämta ut din order på servicestället. Kollinumret fick du i ditt leveransbekräftelsemail.

Transportskador

Är paketet och/eller innehållet skadat när du mottar det, anmäl det genast till Postnord på servicestället.

Ej uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut inom 14 dagar debiterar Stayhard kunden en avgift på 150 kr. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering sammanlagt. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift (det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr) samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt serviceställe och skicka tillbaka det till oss med kundreturen alternativt att du kontaktar oss och talar om att du inte har möjlighet att hämta ut paketet. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.