0

  • Fri frakt och fria returer

  • 1-3 dagars leverans

  • 14 dagars ångerrätt

Fri frakt & fri retur Snabba leveranser 1-3 dagar

Byte, Retur & Ångerrätt

Lätt att byta och ångra

Du har alltid 14 dagars ångerrätt (läs mer om ångerrätt) och 30 dagars bytesrätt från att du mottagit din vara. Givetvis förutsatt att varan inte är använd och returneras till oss i originalskick.

Prova gärna dina varor, men tänk på att bytes- och ångerrätten inte gäller underkläder, badkläder eller öppnad plomberingspåse/bruten försegling vid köp av hudvård/grooming produkter.

Hur gör jag en retur?

Du har självklart rätt att skicka tillbaka din vara till oss inom ramen för öppet köp, 14 dagar från uthämtat paket. Fyll i din retursedel som följer med i ditt paket och använd dig av kod 1-9 för att visa oss anledningen till din retur.

Lägg tillbaka varorna i påsen/paketet de kom med (om den inte är brukbar går det givetvis bra med vilken slitstark påse som helst) tillsammans med din i fyllda retursedel. Förslut påsen och klistra på din förbetalda kundretur för att få fri returfrakt. Lämna in påsen hos närmsta postombud. Glöm ej ditt kvitto från postombudet. 

På retursedeln finns även fullständiga instruktioner om hur du går till väga.

När vi har mottagit din retur får du en returbekräftelse via mail.

Hur gör jag ett byte?

Om du önskar byta en vara, lägger du en ny beställning på hemsidan och returnerar varan du inte vill ha tillbaka till oss med hjälp av retursedeln. Fick du rabatt på första varan du köpte och den nu har ändrat pris på hemsidan löser vi självklart det för dig. Lämna då ett meddelande om detta i kassan så reducerar vi priset när ordern kommer in till oss. Som alltid har du fri frakt och fri retur hos oss.

När vi har mottagit din retur får du en bekräftelse via mail.

Min retursedel är borta, vad gör jag då?

Ingen fara! Kontakta kundservice och be om en ny retursedel, så skickar dem en ny du kan använda för din retur.

 

Kan jag returnera delar av min beställning?

Självklart går det bra! Notera att om du beställer varor som ingår i ett kombinationserbjudande och inte returnerar alla, faktureras du för den eller de varor som du väljer att behålla.

Jag vill reklamera en vara

Om din vara skulle vara skadad eller felaktig när du mottar den eller om den har ett ursprungsfel har du självklart rätt att göra en reklamation.

Gör en reklamation så fort du upptäcker en defekt på din vara, då kan vi så fort som möjligt åtgärda detta. Det är fraktfritt att göra en reklamation när du använder vår returfraktsedel. Har du ingen returfraktsedel, kontakta då vår kundservice för en ny via mail.

Vid en reklamation skriv returkod 8 för den produkt du önskar reklamera på din bifogade returfraktsedel. Beskriv tydligt felet på varan, då är det lättare för reklamationsavdelningen att hitta felet vid hanteringen. Fyll även i ifall du vill ha en ny likadan vara eller en annan vara. Du kan också välja att bli återbetalad. När vi har mottagit och registrerat din reklamation får du ett mail som bekräftar det.

Reklamation av klockor: Kontakta först vår kundtjänst när du behöver reklamera en klocka. Garantin för klockor är 2 år från inköpsdatumet. Observera att garantin inte täcker batteriets livslängd, normalt slitage av boett, glas eller armband. Garantin täcker inte skador på någon del av klockan som orsakats av oförsiktig användning, bristande omsorg, vårdslöshet, olycksfall, felaktig användning av klockan eller underlåtenhet att följa anvisningarna från oss. Ersättningar på grund av felaktig vattentäthet omfattas inte om kronan inte är helt stängd när klockan är i kontakt med vatten.