0

Byte & Ångerrätt

Lätt att byta och ångra

Du har alltid 14 dagars ångerrätt och 30 dagars bytesrätt från att du mottagit din varaGivetvis förutsatt att varan inte är använd och returneras till oss i originalskick. Använd du din förbetalda kundretur och få fri returfrakt. Fyll i retursedeln och lägg den tillsammans med de varor du vill returnera. Prova gärna dina varor, tänk dock på att bytes- och ångerrätten gäller inte underkläder, badkläder eller öppnad plomberingspåse/bruten försegling vid köp av hudvård/grooming produkter. När vi har fått in din retur bekräftar vi detta genom att skicka ett mail till dig.

Min retursedel är borta, vad gör jag då?

Ingen fara! Kontakta kundservice och be om en ny retursedel, så skickar dem en ny du kan använda för din retur.

Stayhard AB
Box 961
501 10 Borås, Sweden

Hör av dig till vår kundservice om du vill ha hjälp med ditt byte eller din retur.

Kan jag returnera min vara och få pengarna tillbaks eller byta till en annan produkt?

Självklart! Hos oss har du alltid möjlighet att beställa hem din vara och prova den i lugn och ro. Skulle du vara missnöjd har du alltid 14 ångerrätt (läs mer) och 30 dagars bytesrätt. När du fyller i din retursedel använder du dig av kod 1-9 för att visa oss anledningen till din retur. Vill du inte byta varan mot en annan lämnas fältet ”bytes mot ny artikel” tomt. En återbetalning kommer då att ske. Angående din återbetalning, läs mer om återbetalning här.

Kan jag returnera delar av min beställning?

Självklart går det bra! Notera att om du beställer varor som ingår i ett kombinationserbjudande och inte returnerar alla, faktureras du för den eller de varor som du väljer att behålla.
Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong ordentligt förpackade.

Jag vill reklamera en vara

Våra produkter går igenom noggranna kvalitetskontroller innan de läggs upp på siten. Det kan dock ibland förekomma att ett skadat eller felaktigt exemplar skickas iväg utan att vi uppmärksammat det och självklart har du då rätt att göra en reklamation.

Gör en reklamation så fort du upptäcker en defekt på din vara, då kan vi så fort som möjligt åtgärda detta. Det är fraktfritt att göra en reklamation när du använder vår returfraktsedel. Har du ingen returfraktsedel, kontakta då vår kundservice för en ny.

Vid en reklamation skriv returkod 8 på den produkt du önskar reklamera på din bifogade returfraktsedel. Beskriv tydligt felet på varan, då är det lättare för reklamationsavdelningen att hitta felet på varan. Fyll även i ifall du vill ha en ny likadan vara eller varan en annan vara. Du kan också välja att bli återbetalad. När vi har registrerat och mottagit din reklamation får du ett mail som bekräftar det.

När reklamationen är godkänd av oss återbetalar vi dig. Återbetalningen sker inom två veckor. Vi skickar även då ett mail som bekräftar detta.

Läs mer om återbetalning här

 

Hur gör jag ett byte?

Det går bra att byta din vara mot ett annat plagg, färg eller storlek. När du fyller i din retursedel använder du dig av kod 1-9 för att visa oss anledningen till ditt byte. Fyll i den vara du önskar byta till under ”bytes mot ny artikel”. När vi har mottagit din retur får du en returbekräftelse.

Gör du ditt byte via din retursedel så har vi ingen möjlighet reservera någon vara. Har din önskade vara tagit slut i lager kontaktar vi dig.

När man gör ett byte/reklamation med betalsätt Klarna faktura kommer det alltid en ny faktura till den nya varan fast utan fakturaavgift. Om den tidigare fakturan redan är betald kommer Klarna kontakta dig via mail gällande en återbetalning av den. Du måste alltså betala den nya fakturan.

Hör av dig till vår kundservice om du vill ha hjälp med din retur.