0
Kundservice
Shoppingbag 0

Fri frakt & fri retur Snabba leveranser 1-3 dagar

Återbetalning

Beroende på vilket betalsätt du använde när du köpte din vara så återbetalar vi dig på olika sätt vid retur eller reklamation.

Betalade du med direktbetalning eller betalkort?

Efter vi mottagit din retur/reklamation får du ett mail med returbekräftelse. Gjorde du ditt köp med betalkort eller med direktbetalning så sätts pengarna in på samma konto som de drogs från. Det kan ta upp till 3-5 bankdagar efter vi mottagit din retur.

Betalade du med faktura?

Efter vi mottagit din retur/reklamation får du ett mail med returbekräftelse.
När du handlat med faktura och sedan valt att returnera kommer varan att krediteras. Om du redan har betalat fakturan kommer en återbetalning från Klarna.

Har du returnerat delar av ordern kommer Klarna att uppdatera fakturan och skicka den nya till dig. Du ska alltså inte betala ursprungsfakturan utan invänta den uppdaterade från Klarna.

Har du valt att returnera hela beställningen kommer fakturan att makuleras och Klarna kontaktar dig med den informationen.

Har du frågor kring din faktura, kontakta Klarna på 08-120 120 10 eller kundtjanst@klarna.com
 

Betalade du mot postförskott?

Efter vi mottagit din retur/reklamation får du ett mail med returbekräftelse.
När du har handlat via postförskott hos oss så kommer det att göras en SUS återbetalning till dig. En SUS återbetalning (Swedbanks Utbetalningssystem) innebär att dina pengar betalas tillbaka till det kontonummer som är kopplat till ditt personnummer hos banken. Skulle det vara så att du inte är kopplad via SUS, hos din bank, så kommer du att få en avi hemskickad i brevlådan till dig, denna avi kan du sedan lös in på din bank, kostnadsfritt. Denna typ av återbetalning tar 3-7 arbetsdagar.

Är du inte ansluten till SUS? Anslut dig här: www.swedbank.se/kontoregister

Minns du inte vilket betalningssätt du använde?

Lugn – vi minns åt dig! Kontakta oss på 020- 55 45 00 eller kundservice@stayhard.se så hjälper vi dig komma ihåg.